Timmerstockar

Var på julbord i lördags på Grand hotell i Lund!  Har genom åren bara hört gott om deras julbord från mina kunder, och faktiskt varit där själv en gång innan.

Den gången var i mitten på 90 talet och jag minns att dom hade ett vackert, gott och lite annorlunda julbord med olika vilträtter blandat med traditionell julmat.
Den här gången kändes det som det var ihopföst och minimerat!  Dessutom åt jag inte upp några av smakproverna eftersom det inte var några höjdarsmaker.... Till saken hör ju då att jag alltid tar lite och aldrig lämnar rester på tallriken!
Alltså fick detta julbord inte så höga poäng!
Dock trevligt sällskap och en lagom lugn kväll som avslutades vid halv 12 innan vi körde till vårt favoritställe i skogen, vår stuga 😍

Livet känns skönt, skönt att leva!

Har tagit mina ben med på långpromenad nästan varje morgon om än med protester!  Kör nu uteslutningsmetoden och testar olika skor för att se om det gör skillnad, det hade varit skönt att slippa värken!
I morse var det extra roligt eftersom jag lärt mej hälsoappen i min iPhone, och efter rätt inställning räknar den stegen varje dag😊
Jag gillar ju statistik, och efter rundan så blev jag informerad  om att 11550 steg hade blivit gådda👍
Dessutom hade en massa tankar blivit diskuterade i huvudet samtidigt som timmertravar och vackra stengärden passerades.

Jag kände mej nöjd, bra start på dagen 😍


Kommentera här: