Soldater och sjukhus

Idag var ledig dag för mej och Anders ! Åt frukost tillsammans innan vi satte oss i bilen och ställde in gps n på Karlskrona militärförläggning ! Vi parkerade vid torget kl 11.40, lade i parkeringspengar fram till 16.00 och tog en kaffe innan vi promenerade till kyrkan där ceremonin skulle starta 13.00 !

Min minsta unge, 25 år har kommit på vad han vill och har avslutat sin grundutbildning på sjöstridsskolan i Karlskrona dit vi blivit inbjudna till soldaterinran i dag😍

Efter alla turer i livet stod han där i sin uniform och såg väldigt nöjd ut. Vi satt på första parkett och lyssnade på alla talen i kyrkan och på marinkårens orkester, och jag kände mej stolt ! Tankarna nuddade vid hans pappas ord innan han efter sjukdom dog 1997, då Max bara var 6 år....... Han önskade att han fått uppleva sina barns resor i livet ❤️ Svårt att inte tänka för när jag ser lillebrodern så är det hans pappa jag ser, extremt lika !
Bra dag! Glad för att ungen är glad och glad för att vi körde 17 mil för att vara med idag😍

Vi hann inte mer än påbörja färden hemåt när min tvåa ringde, hon var på väg hem från läkarbesök i Lund med sin Ellie och det var inte positivt !
Läkarna hade informerat att hon troligen var nära medicinförgiftning och alla mediciner skulle ändras, dottern var ledsen och jag blev ledsen, men lyssnade o vi blev alla upprörda !
Lilla Ellie, 1 år, medfödd hjärnskada, oviss framtid............
Allt blir bättre av att diskutera !

Nu är vi åter i vårt lilla hus, mannen steker kycklingburgare, vinet står på luftning och jag reflekterar ❤️

Kommentera här: