Livet är nu

Min man säger till mej att jag tänker och analyserar för mycket !


Ja, det är ju snart jul och det var en jul det hände, det som inte händer en själv, det som bara händer andra!

Det var den 12 december 1997 som jag tillsammans med mina barn och 100 andra människor satte oss i kyrkbänkarna i munkarps kyrka o lyssnade på prästen.  Min man låg i kistan längst fram klädd i jeans smårutig mörkgrön skjorta bälte och sina favoritskor, fast det såg vi inte där, jag visste för jag hade valt !

Han hade fyllt 33 på sommaren innan och vi visste att han inte skulle klara sej, men tog en dag i taget och den som var mest lugn var han!

Jag har klarat mej och tagit hand om barnen genom att tänka positivt och se framåt, men ibland drabbar livet även mej och jag blir anti och passiv...
Tillexempel just nu vid jul, detta året mer än vanligt och jag kan lätt lista ut varför!

Det som bara händer andra hände oss en gång till när 4 de barnbarnet föddes i november 2015, hon som är född med en hjärnskada och som aldrig  kommer att klara sej som andra barn, och som vi ska passa på lördag!  Därför !

Och det är därför tankarna blir aningen mörka och mitt vanliga jag byts ut mot rastlöshet och funderingar kring meningen med livet !

Jag har lagt mej tidigt o ska lyssna på en bok och hoppas sen sova !

Mina barn är ganska vuxna allihopa och lika sin pappa mer eller mindre❤️

Kommentera här: